top of page

עשרה דברים שיקרו לכם, ללא מאמץ, כשתתחילו לאזן אבנים. #5 הביטחון והערך העצמי שלכם יתחזקו


האבנים נופלות והנהר ממשיך לזרום

דברים רבים בתרבות שבה אנחנו חיים גורמים לנו להוריד את הראש, להרגיש כישלון, לחשוב שאנחנו פחות טובים מאחרים, לחשוב שלעולם לא נוכל..

אשתף אתכם במשהו שלא ידעתי כשהתחלתי לאזן אבנים, וגיליתי אותו על עצמי לאחר שהתמדתי בכך תקופה כאשר אנו מאזנים אבנים, הולך ונבנה בתוכנו מגדל אבנים פנימי, ציר מרכזי חדש להתהדק סביבו.

החוויה שלי כיום באזור מקלעת השמש שלי ובית החזה היא שונה לגמרי מזו שהיתה לפני שהתחלתי לאזן אבנים, משהו נפתח והזדקף שם, יש שם תחושה חדשה של קלות, של אוויר, של אור ושל כוח.

מגדל האבנים הפנימי הזה מורכב מכל חוויות ההצלחה, כל הפעמים שעזבתם את הידיים והמבנה שיצרתם נשאר לעמוד באיזון מושלם. אך חשוב לא פחות, ואולי אפילו יותר, הוא מורכב גם מכל הפעמים בהם האבנים נפלו לכם והתחלתם מחדש.

אתם זוכרים? אתם נמצאים במרחב הפוטנציאלי , שומרי הסף ששומרים על ההזדהויות הקודמות שלכם נרדמו, ונפתחה עבורכם הזדמנות לרשום מידע חדש עמוק בתוך התאים והשרירים. הגוף שלנו נמצא כל הזמן במצב של קלט. רושם לעצמו רישומים מכל חוויה, מכל סיטואציה שבה אנחנו נמצאים. החוויות והרישומים האלה לא הולכים לשום מקום, הם מצטברים בגוף בשכבות דקיקות, כמעט בלתי נראות, והן אלו שמעצבות את אופינו הנוכחי ותפיסת העולם הנוכחית שלנו.

כשאנחנו מאזנים אבנים, האבנים נופלות לנו המון פעמים. כך קורה גם למאזני האבנים הטובים ביותר, וכל פעם כזו היא הזדמנות ללמד את הגוף שלנו משהו חדש על מה אנחנו עושים כאשר נופלות לנו "האבנים" בחיים. לרשום רישום חדש בגוף שישפיע על כל איך ומי שאנחנו.

כל פעם שהאבנים נופלות הוא רגע של בחירה -

אנחנו יכולים לבחור לנסות שוב בדיוק כמו שניסינו קודם, כי יש לנו תחושה ואמונה שזה יכול להצליח.

אנחנו יכולים להסתכל על המגדל שלנו ולומר, רגע, האבן הזאת מפריעה לי, אני מוציא אותה או מחליף אותה באחרת.

אנחנו יכולים גם להסתכל על האבן שאנחנו מזהים שמפריעה לנו, ולגלות אולי שאם נסובב אותה לצד זה או אחר, או אם נהפוך אותה, זה אולי יצליח.

ואנחנו יכולים לבחור גם להפסיק לכרגע, או בכלל להיום.

כל אחת מהבחירות היא טובה. למה היא טובה ? כי אנחנו בחרנו. אף אחד לא יכול לבחור בשבילנו. אנחנו יכולים להתלבט, להתייעץ, להעזר... בסופו של דבר אנחנו הם אלו שבוחרים. דרך העבודה עם האבנים - אנחנו מתאמנים בבחירה, בלקיחת החלטות... מתאמנים בלסמוך על הקול הפנימי שלנו, זה שיודע מה נכון לנו ברגע הזה. ואז ברגע הבא. וברגע הבא... האימון הזה ב 'אני יודע מה לעשות', 'אני סומך על עצמי', 'אני בחרתי ואני מקבל ואוהב את הבחירות שלי, כי אני בחרתי אותן ואני יודע מה נכון לי' - בונה הלכה למעשה את העצמיות שלנו, את האהבה והקבלה העצמית שלנו, אפילו אם האבנים נפלו, אפילו אם איננו מושלמים, ובכך מחזק עד מאוד את הביטחון העצמי ואת תחושת הערך העצמי שלנו.

כבר נפלו לנו לא מעט"אבנים" בחיים, וכנראה שגם בהמשך חיינו ייפלו לנו אי אילו אבנים. זה בלתי נמנע. אין לנו דרך לדעת אילו אבנים ייפלו לנו או מתי זה יקרה, ואין לנו דרך לשלוט על זה, אבל אנחנו כן יכולים לבנות את עצמנו, כך שכשהאבנים ייפלו לנו, יהיו לנו כבר כלים חדשים להתמודד עם זה, ותהיה לנו כבר חווייה שונה לגמרי מזה.

כשהתחלתי לאזן אבנים, לא ידעתי איזו השפעה תהיה לזה עלי, כיום, אני יכול להגיד לכם באופן חד משמעי, שאני אדם רגוע יותר מכפי שהייתי, ולהעיד על עצמי, אם יורשה לי, שהיכולת שלי לנהל מצבים מורכבים ולהישאר מחובר למרכז שלי גדלה מאוד.

רוב חיי הסתובבתי עם ביטחון עצמי נמוך, ותחושת ערך עצמי נמוכה. הביטחון העצמי והערך העצמי שלי עלו לאין שיעור, פשוט מכך שבמו ידי הצלחתי לעשות את דברים שקודם לכן היו בלתי אפשריים מבחינתי, התחושה הזאת חלחלה אל תוך נימי הנימים שלי, אל תוך התאים, חוויה חדשה לגמרי שאיתה אני מסתובב בעולם - אני טוב, אני מוצלח, אני מסוגל, אני יכול להצליח.

מי תיהיו, ואיך זה ירגיש לכם להסתובב בעולם עם ציר מרכזי חדש, ועם תחושת מסוגלות הולכת וגדלה, עם שקט פנימי חדש, עם סבלנות חדשה, יכולת התמדה ודיוק, אוסף חדש של חוויות הצלחה, וידיעה פנימית עמוק בתוך גופכם והווייתכם שהרגעים בהם הכל נופל הם חלק מתהליך רחב יותר של הצלחה והתקדמות ?

זכויות הסרטון שייכות ל Michael Grab, שהוא אולי אמן איזון האבנים המפורסם בעולם


פוסטים מעניינים
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
פוסטים אחרונים
ארכיון
חיפוש לפי תגיות
No tags yet.
עקבו אחרי
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page